امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

آیدا شاکرمی بە دلیل عدم رعایت حجاب اجباری بازداشت به زندان زنان شهر ری منتقل شد

نسرین شاکرمی، مادر نیکا و آیدا می نویسد، دخترش آیدا را صبح روز پنجشنبه ۱۴۰۳/۱/۳۰ از پلیس امنیت اخلاقی به اوین و از اوین به زندان زنان شهر ری منتقل کردند.متن کامل نوشته خانم شاکرمی به شرح زیر است:…/ ادامه مطلب »

«حمله هوایی محدود اسرائیل» به ایران؛ صداوسیما هر گونه آسیب را تکذیب کرد؛ هواپیماها تغییر مسیر دادند

یک مقام ایرانی به رویترز گفت که انفجارهای شنیده شده در اصفهان در نتیجه فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی ایران بوده و هیچ حمله موشکی به ایران انجام نشده است…./ ادامه مطلب »

شکست برنامه‌های فرزندآوری

🔸 بررسی‌های هم‌میهن نشان می‌دهد ۶ سیاست کلان جمعیتی از ۱۹ سال پیش تاکنون منجر به افزایش تعداد موالید نشده است… ادامه مطلب »

تبعید غیرقانونی است؛ هیچ چیز مانع از وفاداریم به مقاومت مدنی مردم نخواهد شد

نامه سعید مدنی از زندان دماوند به رئیس قوه قضائیه
کدام منطق حقوقی و قضایی، مدعی‌العموم تهران را واداشته تا پس از صدور رای قطعی قضات –اگرچه ناعادلانه- حکم صادره را تغییر و تبعید را بر محکومیت دوران حبس اضافه کند تا به این وسیله خانواده مرا برای چند دقیقه ملاقات هفتگی ناچار به سفری چند ساعته کند؟ در کدام مرجع قضاییِ صلاحیت‌دار حکم بر تبعید این‌جانب از زندان اوین به زندان دماوند داده شده است که از آن بی اطلاع هستم؟ …/ ادامه مطلب »

تبعیض در اشتغال

دختران به گونه‌ای تربیت و یا اجتماعی می‌شوند که نظر خودشان برای اشتغال کم اهمیت‌تر از نظر افراد خانواده است. هنجارها و باورهای مردسالارانه و این که دختران باید مطیع خانواده باشند موجب می‌شود که آن‌ها کمتر برای سرنوشت شغلی خود تصمیم‌گیرنده باشند. نبودن قابلیت‌های لازم برای حضور زنان در اشتغال و یا باور عمومی که زنان نیاز چندانی به اشتغال ندارند، باعث می‌شود که زنان مشکلات کار را تحمل نکرده و به‌محض بروز هرمشکلی، به‌جای پذیرش واقعیت و یا سعی در تغییر وضع موجود، اشتغال خود را رها کنند، یعنی به‌جای حل و رفع مشکل، صورت مسئله را پاک می‌کنند… ادامه مطلب »

جنگ علیه زنان، اعلان جنگ علیه زندگی و آزادی ست !

حکومت میخواهد جامعه ملتهب و معترض را به عقب براند. اما تمکین چنین جامعه معترض، آگاه و مطالبه گری که خواهان عبور از شرایط موجود است، بسیار سخت ، مشکل  و میتوان گفت غیر ممکن مینماید…./ ادامه مطلب »

دوران «یا روسری یا توسری» بازگشت‌ناپذیر است

در میانه‌ی ابربحران‌های بی‌سابقه‌ی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در زمانه‌ای که سایه‌ی جنگ از هر وقت دیگری به ایران نزدیک‌تر است حکومت چنین بی‌محابا به نبرد زنان بی‌دفاع ایرانی رفته است. این واقعیت به خوبی نشان می‌دهد که این نظام همانا زنان ایرانی را بیش‌تر و پیش‌تر از دشمنان شمشیرآخته‌ی مسلح خارجی‌اش مخالف خود می‌داند…/ ادامه مطلب »

صدیقه وسمقی، اسلام‌پژوه و فعال مدنی، بدون حجاب اجباری به بیمارستان منتقل شد

حساب کاربری صدیقه وسمقی، اسلام‌پژوه و فعال مدنی زندانی در اینستاگرام اعلام کرد که او سه‌شنبه ۲۷ فروردین بدون روسری، همراه با سه مأمور (یک زن و دو مرد) برای معاینه چشم‌هایش به بیمارستان فارابی اعزام شد…./ ادامه مطلب »

حضور اولین داور زن تکواندوی ایران در المپیک

رقابت‌های تکواندو در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس طی روزهای ۱۷ تا ۲۰ مردادماه سال جاری به میزبانی کشور فرانسه برگزار می‌شود. با اعلام فدراسیون جهانی تکواندو، معصومه باقری به عنوان اولین بانوی داوری ایران در تاریخ المپیک تبدیل شد که در پاریس قضاوت می کند…. ادامه مطلب »

تشکیلات دموکراتیک زنان ایران لشگرکشی علیه زنانِ شجاع و تحمیل تبعیضِ جنسیتی به‌وسیلهٔ حاکم کردن فضای خفقان و جنگ را به‌شدت محکوم می‌کند !

رژیم جمهوری اسلامی در کنار بحران‌های فزایندهٔ اقتصادی و اجتماعی‌ای که توان حل آن‌ها را به‌هیچ‌وجه ندارد و در برابر مقاومت مدنی زنان و جوانان و ادامه یافتن اعتراض‌های مردم، کارگران، بازنشستگان، معلمان، و پرستاران، دانشجویان و زندانیان شجاعی که در پنجهٔ رژیم اسیرند، مستأصل گردیده و تلاش می‌کند با سرکوب و استیلای فضای اختناق زیر پوشش تنش‌های ادامه‌دار در منطقه، از طغیان خشم توده‌ها و ادامه جنبش پرتوان زن زندگی آزادی جلوگیری کند و برای ادامه حکمرانی‌اش و چپاول هرچه بیش‌تر کشور حاضر است حتی منافع ملی و میهنی‌مان را با گزینش سیاست‌هایی تنش‌آفرین و خطرناک قربانی کند…./ ادامه مطلب »

نرگس محمدی: خیابان از آن ما و پیروزی سرنوشت محتوم ماست.

جمهوری اسلامی از سر استیصال خیابانها را به میدان جنگ علیه زنان و جوانان تبدیل کرده تا درد بی‌علاج عدم مشروعیت و فروریختن اقتدارش را با ارعاب و وحشت تسکین دهد…/ ادامه مطلب »

منجی، در خانه است نه بیرون از خانه

«فضای جنگی»، فرصتی کم نظیر برای تداوم و تعمیق سرکوب است. «فضای جنگی» حتما در میدان «جنگ» نیست، در حول و حوش مفهوم جنگ است. «فضای جنگی» حتما نیازمند وقوع جنگ نیست، بدون جنگ هم می‌تواند حضور داشته باشد. …. ادامه مطلب »

تاثیر بحران شیر خشک بر نابرابری‌های جنسی-جنسیتی در ایران

حذف طرح غربالگری، محدودیت دسترسی به ابزارهای پیشگیری از بارداری، جرم‌انگاری سقط جنین و ترویج تغذیه انحصاری با شیر مادر از اصلی‌ترین محورهای این قانون به شمار می‌آیند که با نقض آشکار حق زنان بر بدن خود، به دنبال سوق دادن هرچه بیشتر آنان به کارهایی نظیر فرزندآوری، شیردهی، فرزندپروری، همسرداری و کار خانگی است.…/ ادامه مطلب »

جنگی علیه زنان؛ از زمان آغاز جنگ بیش از ۱۰۰۰۰ زن در غزه کشته شده اند

بر اساس تخمین زنان سازمان ملل در گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، از زمان آغاز جنگ اسرائیل با حماس در غزه در ماه اکتبر، بیش از ۱۰۰۰۰ زن در غزه کشته شده اند…./ ادامه مطلب »

افکارسنجیِ نگرش‌های جنسیتی در میان زنان 

در آخرین همه‌پرسی صورت گرفته از جامعه زنان در سال ۱۴۰۲، نظر زنان درباره گزاره‌هایی همچو «آیا وظیفه زن‌ها خانه‌داری است و نباید بیرون از خانه کار کنند؟»، یا «امروزه زن و مرد باید در ارث سهم برابری داشته باشند؟» و سئوالات دیگری پرسیده شده است… ادامه مطلب »

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی