امروز:   فروردین ۲۹, ۱۴۰۳    

دینا قالیباف روزنامه‌نگار و دانشجو در تهران بازداشت شد

دینا قالیباف، روزنامه‌نگار و دانشجوی دانشگاه بهشتی تهران که روز گذشته در حساب کاربری ایکس خود با انتشار پستی از بازداشتش در یکی ایستگاه‌های مترو و تعرض جنسی به خود خبر داده بود، بازداشت شد… ادامه مطلب »

یادداشت امیر حسین مرادی و علی یونسی در چهارمین سالروز بازداشت

۲۲ فروردین ۹۹ روزی بود که به دنیای دیگری پرتاب شدیم. دنیای گذشته، دنیای دانشگاه و المپیاد، دنیایی جذاب و لطیف بود، که در آن روز ها در کنار دوستانی هم سن و هم فکر با شادی و خوشی سپری می‌شد اما دنیای جدید، دنیای سلول انفرادی و بازجویی بود، دنیایی زمخت و خشن، دنیایی که در آن دوستی وجود نداشت، هر چه بود دشمنی بود، دنیایی که در آن هم فکری وجود ندارد بلکه بابت آن‌چه فکر می‌کردیم تهدید به مرگ می‌شدیم، دنیایی که در آن حقوق اولیه سلب می‌شد… ادامه مطلب »

صدای ما را از داخل ون‌های گشت ارشاد می‌شنوید!

…امروز هم بدون حجاب پا به خیابان می‌گذارم. می‌ترسم و نمی‌دانم آیا این رفتن، بازگشتی هم دارد یا نه اما دیدن دیگر زنان بی‌حجاب در خیابان دلم را قرص می‌کند که در این راه تنها نیستم و دست در دست با دیگر خواهرانم که سر باز ایستادن و تسلیم شدن در مقابل این حکومت سرکوبگر و ضد زن را ندارند، به این راه ادامه خواهم داد… ادامه مطلب »

مزد روزانه کارگران به ۳ دلار رسید

دلار در بازار آزاد به حدود ۶۷ هزار تومان رسیده؛ بنابراین دستمزد روزانه کارگران، ۲۱۲۳۳۱۳ ریالِ مصوب شورایعالی کار، فقط ۳.۱۶ دلار است!! درحالی‌که تورم تجمیعی از ابتدای فروردین ۱۴۰۲ تا پایان فروردین امسال به حداقل ۷۰ تا ۸۰ درصد رسیده است؛ حتی اگر ۴۰ تا ۵۰ درصد دیگر به دستمزد کارگران افزوده شود، نه تنها از فقر نجات نمی‌یابند، بلکه فقط می‌توانند آنگونه زندگی کنند که فروردین سال قبل زندگی می‌کردند… ادامه مطلب »

هراس از تهران یا تل‌آویو؟

کانون ترس جمهوری اسلامی از جنبش های اجتماعی مبتنی بر همبستگی شهروندی است. برای همین تنش با اسراییل و غرب را کنترل می‌کند اما از فضای جنگی امنیتی برای سرکوب بیشتر استفاده خواهد کرد. چون خوب می‌داند کانون خطر نه دولتهای غربی و نه اسراییل که جنبش های شهروندی متکی بر اکثریت خشمگین ناراضی است..کانون هراس از جنبش‌های درونزای شهروندی است و راه حل جمهوری اسلامی همین گشت ارشاد و احضار و زندان و در صورت لزوم اعدام است‌…./ ادامه مطلب »

تداوم حبس بدون مرخصی سحر مختاری

سحر (فاطمه) مختاری، از زندانیان گمنامی است که در جریان خیزش انقلابی ۱۴۰۱ در حال شعارنویسی بازداشت شده و هنوز بدون مرخصی در زندان است.
نازیلا معروفیان، روزنامه‌نگار با انتشار تصویری از او درباره‌اش چنین نوشت:… ادامه مطلب »

زندان زنجان؛ اجرای حکم اعدام یک زوج اهل شاهین‌دژ

حکم اعدام یک زوج جوان با هویت اسماعیل حسنیانی ۲۹ ساله و مرجان حاجی‌زاده ۱۹ساله اهل شاهیندژ، که پیشتر بابت اتهامات مرتبط با مواد مخدر در یک پرونده مشترک به اعدام محکوم شده بودند در زندان مرکزی زنجان اجرا شد… ادامه مطلب »

جبهه ملی: نیروهای جنگ‌افروز و مخرب در منطقه خاورمیانه محکوم کردند

سازمان‌های جبهه ملی ایران در خارج از کشور و جبهه ملی ایران – اروپا ضمن محکوم کردن هر نوع اقدام نظامی از طرف اسراییل و جمهوری اسلامی یا هر کشور ثالثی، خواهان پایان سیاست جنگ‌افروزی و استقرار آرامش و صلح در منطقه است. و تنها راه برون رفت مشکلاتی که مردم میهنمان با آن درگیر هستند، گرفتن قدرت از نظام جمهوری اسلامی توسط مردم ایران و جایگزینی آن با حکومتی ملی، باورمند به صلح، همزیستی مسالمت‌آمیز ملل منطقه، احترام به آزادی و حقوق بشر است… ادامه مطلب »

امدادهای غیبی خامنه‌ای برای نتانیاهو!

گسترش دامنه جنگ در منطقه و کشورمان تنها و تنها قربانیان بیشتری خواهد گرفت و مردم را بیشتر در اعماق فقر, بیکاری و مصیبت های ناشی از جنگ فرو خواهد برد. آندسته از اپوزیسیون و بویژه سلطنت طلبان که چشم براه حملات نظامی دول خارجی به جمهوری اسلامی بودند و هستند تا از این نمد کلاهی برای خود بدوزند قطعا میدانند که دمکراسی وارداتی نیست و طرفین جنایتکار این جنگ احتمالی فجایعی بیشتر وهزینه های هنگفتی را به مردم تحمیل خواهند کرد… ادامه مطلب »

روایت دینا قالیباف از خشونت گشت ارشاد

دینا قالیباف روزنامه نگار و دانشجوی دانشجوی کارشناسی رشته علوم‌ سیاسی در دانشگاه بهشتی، که ممنوع‌الکار و ممنوع‌التحصیل شده است با استفادە از هشتگ «گشت کشتار» اعلام کرد که ماموران با «به سخره گرفتن ژینا و زنان»، او را مورد خشونت فیزیکی و جنسی قرار داده‌اند… ادامه مطلب »

زنان و مردم تیررس اصلی جنگ حکومت

بیانیه: اولین بار نیست که فرمان حجاب اجباری به جنگ همه جانبه علیه مردم همراه می‌شود. حکومتی که موجودیت خود را در تقابل با زنان می‌داند با تجدید قوا علیه زنان و  به‌راه انداختن جنگ منطقه‌ای تلاش می‌کند خود را از فشار مبارزات مردم در تمام عرصه‌های اجتماعی برهاند. لشگرکشی به خیابان و بگیر و ببندهای پلیسی _ امنیتی در طی همه سالیان حاکمیت بساط زن‌ستیزی و  فساد و چپاول، هرگز نتوانسته مبارزات زنان و دیگر بخش‌های جامعه را به عقب براند… ادامه مطلب »

طوفان توییتری جنگ علیه زنان

علیه مقابله حکومت با زنان دارای پوشش اختیاری؛ روز سه‌شنبه، ۲۸ فروردین‌ماه، ساعت ۲۱ به‌وقت ایران، از #جنگ_علیه_زنان می‌گوییم. جنگی تمام‌قد از سوی حاکمیت که جان و تمامی حقوق اساسی زنان را نشانه گرفته است… ادامه مطلب »

از برکات نزاع با اسرائیل: آغاز دوباره‌ی فعالیت غیرقانونی پتروشیمی میانکاله

به این می گویند استکبارستیزی واقعی!
به نقل از فعالین محیط زیست ساعاتی قبل عوامل پتروشیمی با سوءاستفاده از تمرکز اخبار و افکار عمومی به موضوع نزاع ایران و اسرائیل به صورت غیرقانونی ۴ کامیون مصالح ساختمانی را با کمک یک دستگاه لودر در محوطه‌ی تصرفی پتروشیمی میانکاله خالی کردند- عکس مبانکاله از آرشیو…./ ادامه مطلب »

آتنا فرقدانی، هنرمند نقاش و کارتونیست، روز گذشته ۲۵ فروردین بازداشت شد.

آتنا فرقدانی، از زندانیان سابق، فعال حقوق کودکان است او پیشتر به علت کشیدن طرح‌های انتقادی زندانی شده بود. در شهریور ۱۳۹۳ به خاطر طراحی‌هایش، از جمله طرحی که از نمایندگان مجلس شورای اسلامی کشیده بود و همچنین دیدار با خانواده‌های زندانیان سیاسی و خانواده‌های کشته‌شدگان عاشورای ۸۸ بازداشت شده بود. …/ ادامه مطلب »

تکرار مرگ مادران باردار چابهار

کمبود پرسنل درمان در جنوب سیستان و بلوچستان یکی از اصلی‌ترین علل رخداد چنین فاجعه‌هایی است. سعیدی نماینده مردم چابهار افزود: بسیاری از مادران باردار که امکان جابجایی و سفر به شهر‌های مجهز‌تر مانند یزد و یا مرکز استان یعنی زاهدان را دارند برای زایمان به شهرهای دیگر می‌روند اما به دلیل شرایط مالی مردم، این جابجایی برای همه مقدور نیست و باید فکر جدی‌تری شود…./ ادامه مطلب »

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی