امروز:   اردیبهشت ۱۲, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
می 2024
د س چ پ ج ش ی
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
آخرین نوشته ها

انتشار سند هولناک تعرض به نیکا شاکرمی و قتل او

سند می‌گوید پیگرد نیروهای حزب‌الله امکان‌پذیر نبوده اما به افسر «نعیم ١۶» توبیخ کتبی داده شده است. این گزارش نتیجه می‌گیرد که تعرض جنسی باعث درگیری در محفظه عقب ون شده و ضربه‌های باتون و شوکر «تیم١٢» باعث مرگ نیکا شده است …./ ادامه مطلب »

سفره‌های کارگران کوچک می‌شود و چماق‌ها بزرگ‌تر

به مناسبت روز جهانی کارگر
حکومتی که ناتوان از تامین منافع عموم مردم است و در عین حال به حقوق اساسی مردم نیز توجه نمی‌کند باعث افزایش ناامنی در جامعه می‌شود. زور و فشار نیروهای امنیتی که به ظاهر برای امن کردن جامعه است، در واقع نیروی فشاری است که در خیابان با تمام قوا در مقابل انفجار دیگ پر حجم درخواست‌های مردم و کارگران ایستاده است. …/ ادامه مطلب »

اول ماه مه بر همه کارگران و زحمتکشان به ویژه زنان کارگر و زحمتکش ایران مبارک باد!

«بسیاری از جان باختگان جنبش‌های سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ و همچنین جان‌باختگان انتقام‌جویی رژیم از مبارزان جنبش زن زندگی آزادی مانند ‌”مجیدرضا رهنورد” یا “محمدمهدی کرمی” و پدر دادخواه او- “ماشاالله کرمی” که هم‌اکنون به‌جرم دادخواهی از قتل فرزندش زندانی است- خود کارگر یا جوانانی از خانواده‌های کارگری و زحمتکش بودند و داشتن زندگی‌ای انسانی و به‌دور از فقر و بیکاری و فساد و سلطهٔ استبداد مطالبهٔ برحق‌شان بود. »…/ ادامه مطلب »

بیانیهٔ تشکیلات دموکراتیک زنان ایران: فرخنده باد اول ماه مه روز جهانی کارگر!

نمونه‌هایی فاجعه‌بار از مشکل‌ها و معضل‌های زنان کارگر و شاغل میهن، به‌نقل ازرسانه‌های رسمی کشور.. قانونی شدن تبعیض جنسی جنسیتی به‌دلیل سیاست‌های زن‌ستیزانه و تبعیض‌آمیز رژیم جمهوری اسلامی در عرصه‌های گوناگون حقوق اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، و قضایی ایران، اثرهای مخربی بر وضعیت زنان به‌طورکلی و به‌ویژه بر زندگی و معیشت زنان کارگر و زحمتکش میهن ما بر جای گذاشته است! در جوامعی مانند میهن ما که با اجرای قوانین قرون وسطایی به نابرابری‌ها و تبعیض جنسی جنسیتی بشدت دامن زده می‌شود، فقر نیز بیشتر چهره زنانه دارد…./ ادامه مطلب »

در گرامی‌داشت روز جهانی کارگر

بیانیه کانون نویسندگان ایران؛ کانون نویسندگان ایران ضمن شادباش روز جهانی کارگر از مطالبات و خواسته‎‌های کارگران حمایت می‌کند و خواستار آزادی همه‌‌ی کارگران زندانی و فعالان کارگری در بند از جمله کیوان مهتدی عضو کانون نویسندگان ایران است. یکم مه، برابر با ۱۲ اردیبهشت، روز جهانی کارگر فرخنده باد… ادامه مطلب »

بیانیه جمعی از اهالی موسیقی: هنر؛ رها از هر زنجیری‌ست.

جمع زیادی از اهالی موسیقی، در محکومیت حکم صادره علیه توماج صالحی، بیانیه‌ای را امضا کردند؛ توماج صالحی و دیگر هنرمندانِ در بند، فرزند ایران و فرزند شریف جامعه موسیقی ایران‌ هستند و ما اهالی موسیقی خواستار لغو فوری حکم ظالمانه‌ی اعدام و آزادی بی‌قید و شرط این هنرمند و دیگر هنرمندان دربند هستیم…. / ادامه مطلب »

#بیانیه_مشترک_تشکلهای_مستقل: اول ماه مه روز تجلی همبستگی و هویت مستقل کارگران

روز جهانی کارگر روز نماد همبستگی و بر افراشتن پرچم مبارزه مستقل طبقه کارگر علیه نظام سرمایه داری است. طبقه کارگر بدون مبارزه متشکل و پیگیر و بدون تغییر بنیادی در کل نظام اقتصادی و سیاسی سرمایه‌داری حاکم نمی‌تواند به رفاه و آسایش نایل گردد و اراده سیاسی خود را اعمال نماید. زیرا حاکمیت سیاسی موجود مدافع سرمایه‌داری در یکی از ستم‌کارترین و عقب‌مانده‌ترین شکل‌های آن است… ادامه مطلب »

انتشار نامه‌ ده تن از زندانیان سیاسی زندان قزل‌حصار

ده تن از زندانیان سیاسی زندان قزل‌حصار در آستانه‌ چهاردهمین هفته‌ «سه‌شنبه‌های نه به اعدام» نامه‌ای با امضای زرتشت احمدی‌راغب، سپهر امام‌جمعه، لقمان امین‌پور، احمد رضا حائری، میثم دهبان‌زاده، رضا سلمان‌زاده، حمزه سواری، سعید ماسوری، رضا محمدحسینی و سامان یاسین، در اعتراض به خبر صدور حکم اعدام توماج صالحی و در «مقابله» با «اصل حکم اعدام» منتشر کردند… ادامه مطلب »

تعطیلی خانه امن مهر شمس‌آفرید؛ پناه‌گاه زنان خشونت‌دیده آذربایجان غربی

مدیرعامل خانه مهر شمس آفرید، از تلاش بهزیستی استان آذربایجان غربی برای تعطیلی این موسسه مردم نهاد و خانه امن مربوط به آن خبر داد. مرکز حمایت از زنان خشونت‌دیده “مهر شمس‌آفرید” در سال ١٣٩٩ با همت افراد پژوهشگر و فعال مدنی و دغدغه‌مند در حوزه زنان و کودکان با اخذ مجوزهای قانونی کار خود را آغاز کرد و به زنان تحت خشونت شدید خانوادگی امکانات و خدماتی همچون اسکان شبانه‌روزی، حمایت‌های قضایی، شغلی و درمانی ارائه می‌کرد…./ ادامه مطلب »

بیانیه ۲۰ زن از جامعه دینی ایران

ما باور داریم که سیاست‌های سرکوبگرانه با جامعه زنان و به بهانه حجاب اجباری هم از سر افکار مرتجعانه است و هم از سر به انحراف کشیدن افکار عمومی و سرپوش نهادن بر فساد ‌افسار گسیخته و پیامد های ناشی از ناتوانی های اداره جامعه است. زنان از خواسته‌های به حق خود نمی‌گذرند؛ در این مسیر با همه زنان و‌ مردان آزاده ایرانی همراه و هم‌صداییم.. …/ ادامه مطلب »

کسب طلای تاریخی دختر دونده ایران در قهرمانی آسیا

نازنین عیدیان در جریان برگزاری مرحله نهایی ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا ضمن شکستن رکورد جوانان و بزرگسالان ایران، برای اولین بار یک مدال طلا برای ایران کسب کرد. این برای اولین بار است که دختران دوومیدانی ایران توانسته‌اند در قهرمانی جوانان آسیا مدال طلا کسب کنند…./ ادامه مطلب »

فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران

معلمان آزاده و عدالت‌خواه ایران! بر ما معلمان است که به‌عنوان کارگزاران اصلی نظام آموزش و پرورش و دغدغه‌مندان آینده فرزندان جامعه، همت کنیم و با همدلی و اتحاد برای برون‌رفت از این شرایط دهشتناک بکوشیم تا از بحران‌هایی‌ که محصول بی‌تدبیری و بدمدیریتی نامسئولان این نظام است، بیرون آئیم. وعده‌گاه ما روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت، ساعت ۱۰ صبح در مکانهای تعیین شده… ادامه مطلب »

معرفی کتاب «فمینیسم داده» 

روایات‌های موجود در مورد کلان‌داده‌ها و علم داده (به‌عنوان شکلی از قدرت) عمدتا توسط مردانی با تحصیلات دانشگاهی، سفید، سیس‌جندر، توانا از نظر جسمی و ذهنی شکل گرفته‌اند و «فمینیسم داده» در پی آن است که عملکرد علم داده‌ای که این بی‌عدالتی‌ها را تقویت می‌کند، بشناسد و با استفاده از همان علم داده، آن عملکردها را به چالش بکشد و تغییر دهد…/ ادامه مطلب »

احضار ۸ تن از فعالین جنبش صنفی معلمان کوردستان به هیات تخلفات و واحدهای امنیتی آموزش و پرورش

این فعالین از جمله اعضای موثر انجمن صنفی معلمان کوردستان در سالیان اخیر بوده‌اند و شکوه حضور چشمگیر معلمان سنندج در جنبش اعتراضی معلمان مرهون شفاف‌سازی و تلاش بی‌وقفه‌ی این فعالین پیشرو است. ../ ادامه مطلب »

خشونت‌‌ در چهاردیواری‌های بدون شاهد

در فرهنگ‌های مختلف نشان داده شده که در سنین کودکی، بین عزت ‌نفس دختران و پسران تفاوتی وجود ندارد و به‌مرور زمان میزان این عزت ‌نفس در زنان و مردان تفاوت پیدا می‌کند. و درمورد پرخاشگری نیز گفته شده که تا حدود ۸ سالگی، بین دختر و پسر فرقی نیست و هرچه به سن ۱۵سالگی نزدیک می‌شویم، خشونت در مردها مستقیم و در زن‌ها به‌‌صورت انفعالی شکل می‌گیرد. این پژوهش ثابت می‌کند که جامعه یکسری رفتارها را به‌‌صورت تصورات قالبی به افراد می‌آموزد… ادامه مطلب »

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی